medlemsinsats

Medlemsinsatser 2024

Alla medlemmar i HSS ska utföra 4 timmars medlemsinsats per år för klubben. Den som inte utför insatsen det får betala 1000:- (kronor) i början av året. Insatsen gäller påföljande kalenderår. Har du gjort ett medlemsinsats i 2024 kommer kostnaderna i 2025 inte att beräknas.

Eftersom 2024 är det första året då kostnaderna beräknas i förväg istället för efteråt, är det möjligt att göra ett arbete två gånger under 2024. Detta kan också göras av två personer.  Årets belopp kommer att återbetalas vid en andra medlemsinsats 2024.

Medlemmar som är 70 eller äldre får gärna hjälpa men det är inte obligatoriskt.

All anmälan sker via Båtunionen. Det framgår av schemat hur många som kan anmäla sig till varje projektet, det är först till kvarn som gäller.

Sjösättningen gäller ej som medlemsinsats men kräver att man hjälper till. Tänk på det när ni sätter upp er på listan för sjösättning av egen båt.

Medlemsinsats

Medlemsinsats Lustholmen, den 19/5 kl 10.00 – 14.00

Arbetsuppgifter, få bryggorna på plats mm, städning av byggnader, rivning av den gamla bastun, ved huggning, röjning av sly, stranden städas och bra om några som har behörighet och kan ta med röjsåg ev motor såg.

Vi fixar något att grilla vid 13 tiden kaffe finns hela dagen

Väl mött Lustholms kommitten

Anmälan i BAS 10/4 max 30 st!

E-post lista

För att hålla dig informerad när det kommer en ny arbetsinsats kan du registrera din e-postadress här.