medlem

Medlem 21 år och uppåt – 500 kronor

Juniormedlem upp till 21 år – 250 kronor

pensionär från 65 år – 250 kronor

Medlemsarbete eller betalning på 1000 kronor förväntas från alla medlemmar upp till 70 år

Ansökning om medlemskap går via Båtunionen. Genom att klicka på knappen “Ansök medlemskap” öppnas en ny sida. Här kan du logga in om du redan är medlem i SBU, annars kan du registrera ett nytt konto här.

När du klickar på registrera, blir du ombedd att ange din e-post.

Efter att ha angett din e-postadress och klickat på “Skappa konto” kommer ett popup-fönster upp

Efter att ha klickat på “OK” kommer ett e-postmeddelande att skickas till den angivna adressen. Den innehåller en länk som måste öppnas.

Här kan du fylla i uppgifterna. Du kan också ange om du vill ha en sommarplats i hamnen eller en vinterplats på varvet, eller båda. Om du vill ha ett sommar- eller vinterställe måste även båtdata anges. När all data är inmatad klickar du på knappen “Skicka in ansökan” uppe till höger.

En bekräftelse visas på att data har skickats och en bekräftelse  med användarnamn och lösenord skickas till e-postadressen. Vi försöker behandla förfrågan så snart som möjligt, men vi är en frivilligorganisation så det kan ta några dagar.